kpiona

  • ۰
  • ۰

مقاله درباره سیزده آبان روز دانش آموز

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 5

سیزده آبان روز دانش آموز

روز ملّی مبارزه با استکبار

روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند. در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

همه با هم...

روز 13 آبان، روز دستگیری و تبعید حضرت امام ـ آن نور قبیله ی قبله ـ است. روز کشتار دانش آموزان است. روز تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان ایمان مدار و عدالت پناه است. این مناسبت ها ایجاب می کند که همه باهم به قول آن بزرگ زادِ خورشیدگون، هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بریزیم. بیایید کران تا کران، حیات را از تحرّک و مبارزه و فریاد علیه مستکبران، سرشار سازیم و از هیچ قدرتی جز خداوند باک نداشته باشیم و در برابر هیچ گردن کشی، سر فرود نیاوریم؛ هم چنان که تاکنون این گونه بوده ایم. بیایید برخی سستی ها و رکودها را به حرکت و شور مبّدل سازیم و رخوت و خواب آلودگی برخی افراد را باز شوییم. بیایید دست ها و دلهامان را قوی کنیم و در روز 13 آبان، مردم خداجو و استکبارستیز را به مبارزه با مظهر استکبار بخوانیم. این چنین باد.

حوزه های علمیه و فریاد علیه استکبار

حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره در کنار مردم محروم و در برابر قدرت های ستم گر قرار داشته اند. رمز کام یابی نهضت پربار سر سلسله ی بیداردلان؛ حضرت امام خمینی ـ سلام اللّه علیه ـ و محبوب بودن آن رادمرد بزرگ نیز این بود که از یک سو، دشمن مستکبران بود و از سوی دیگر، یاوری همیشه غم خوار برای محرومان و مستضعفان به شمار می آمد. از این رو، حوزه های علمیه به عنوان ادامه دهنده ی خط راستین آن آیت بلند کتاب مقاومت در مبارزه ی ملی با استکبار، نقش مهمی دارند.

دانش آموزان و مبارزه ی ملّی با استکبار

بی گمان، دانش آموزانِ آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند. این عزیزان بودند که در13 آبان 1357، به مردم مسلمان ایران، شور و شعور و عشقی دوباره بخشیدند. آنان از آینه ی احساس و شعور مردم انقلابی، غبار بر گرفتند و هویت مسلمانی، خود اتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند. این نوجوانان دانش دوست بودند که با شعارهای توفنده و مشت های گره خورده، پایه های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمام داران کاخ سفید انداختند. این جوانان دانش پو بودند که با قیام خویش، به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته ی خود، باید با ستم گران جهانی بستیزند. اینک، آن رشادت ها و حماسه آفرینی ها، ایجاب می کند که قشر دانش آموز ما، در مبارزه با استکبار، سهم مهمی بر عهده گیرند و هم چون گذشته از پیش گامان این قیام ملّی باشند.

اراده ی الهی و قیام علیه مستکبران

خدای متعال، انسان را با فطرتی ظلم ستیز آفریده است. طبع انسان، عدالت خواه و مخالف تجاوز به حقوق دیگران است. ارسال پیامبران نیز با این هدف صورت گرفته است که به انسان ها کمک کنند تا در مسیر عدالت باقی بمانند و از آن منحرف نشوند. خدای متعال، با صراحت این واقعیت را در قرآن کریم بیان کرده است.

از سوی دیگر، اراده خدای منّان بر آن است که انسان های ضعیف نگاه داشته شده و مظلوم، به پاخیزند، بر طاغیان و مستکبران، بشورند و داد خود را از آن ها بگیرند و حاکمیت را از آنِ خود کنند. حاکمیتی که به عنوان امانتی الهی همواره در خدمت آرمان ها و ارزش های والا و خدایی باشد. امام خمینی(ره) با همین تفکر ژرف و ریشه دار دینی هسته ی مقاومت جهانی اسلام را علیه بیداد و تباهی استعمارگران و مستکبران بنیان نهاد. خمینی کبیر، عظمت های آیین احمدی را در پرتو کرامت های محمدی صلی الله علیه و آله و انوار پاک علوی علیه السلام ، فرا راه بشر این روزگار و همه ی روزگاران آینده قرار داد.

به یادِ مردی که استکبار رااز گستره ی ایران زدود

سلام بر روان پاک روح خدا و سلام بر همه ی روان های خدایی! سلام بر آن که بیداری رابه ما هدیه داد؛ آزادی را برای مان به ارمغان آورد؛ ما رابه وادی استقلال برد و جمهوری اسلامی را به ما، ارزانی بخشید. سلام بر دست های سبزی که بذر محبت خدا را در دل های کوچک فرزندان ما کاشت. سلام همه ی صالحان و سپیدرویان، بر روان بیدارگر روح پاک خدا باد. بزرگ مردی که با موضع گیری آگاهانه و مدبّرانه ی خویش، هر توطئه ای را نقش بر آب می کرد. حکیم دوراندیشی که گره های کور را به سرپنجه ی تدبیر، می گشود. دلاوری که مستکبران، با نفس گرم اش بر خاک افتادند. آری! امام خمینی(ره)، وجدان بیدار قرن و نادره مرد روزگاران بود. قائدی بی نظیر و قائمی بی بدیل بود که با قیامی الهام گرفته از رهنمودهای قائم آل محمد صلی الله علیه و آله ، زنگ ها و زنگارها را از چهره ی دل ها و جان ها باز شست و نور معرفت و بیداری را بر قلب ها تاباند. ستم ها را سربرید، ستم گران را به زوال کشاند، و پلیدی و پلشتی استکبار و استعمار را از گستره ی ایران زدود. اینک در سال روز 13 آبان؛ روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی، یاد او را گرامی می داریم و بر روان بیدارگرش درود می فرستیم.

ملت های عدالت خواه و روحیه ی استکبار ستیزی

امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای پیر بیدارگر زمان؛ حضرت امام خمینی(ره) روحیه ی استکبارستیزی از مرزهای ایران، فراتر رفته و همه ملت های عدالت خواه، حق طلب و آزاده را فرا گرفته است. مبارزه ی خونین مردم شجاع و آزادی خواه فلسطین بر ضد اشغال گران صهیونیست و حامی اصلی آن یعنی آمریکا، همین روحیه را نشان می دهد و از ثمره های انقلاب شکوه مند اسلامی به شمار می رود.

روزی که وحدت کلمه معنا شد

سیزده آبان از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین، همواره برجسته و سربلند است. سیزده آبان، روزی است که فرزندان ایثارگر و فداکار این مرز و بوم به جهانیان فهماندند که با توکل به قدرت ایمان می توان در برابر هر طاغوتی ـ هرچند خودش را قدرت مند نشان دهد ـ ایستاد. در سیزده آبان ثابت شد که با تکیه بر قدرت آن بزرگوار آفریننده و توانای زنده می توان، استعمار را به خاک مذلت افکند. درسیزدهم آبان این نکته به اثبات رسید که امنیت و آرامش را از حق کشان و ستم کیشان که به مظلومان امنیت و آسایش نمی دهند، می توان باز گرفت. حماسه ی سیزده آبان ثابت کرد که همه ی قدرت های به اصطلاح عظیم شیطانی و طاغوتی، از درون، پوچ و پوشالی است. در سیزده آبان، مردم عدالت خواه و ایمان مدار ما، خویشتن را باور کردند و به چشم خود دیدند آن قدرتی که در ذهن عده ای کج اندیش و کوته فکر، هم چون کوهی استوار است، «کاهی» بیش نیست. در سیزدهم آبان، وحدت کلمه معنا شد؛ تکیه بر محبوب بندگان و خدای خمینی آفرین، تفسیر شد و قدرت رهبری دینی بار دیگر تجربه گشت.

سیزده آبان؛ ستاره ای فروزان

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که «سیزده آبان» چه روزی است؟ آیا تا به حال درخشش ستارگان و مهتاب را در پهن دشت گیتی دیده اید؟ آیا تاکنون دیده اید که فروغ نورانی برخی ستارگان، بیش تر است؟ در آسمان تاریخ معاصر ایران زمین نیز، روزهایی چون ستارگان پرتو افشان می درخشند و درس روزهای درخشنده نیز برخی درخشنده ترند. سیزده آبان، این چنین است؛ زیرا در سیزدهم آبان، ملت ما با عشق و ایمان به آرمان خویش، همه ی قدرت های استکباری را به سخره گرفتند و شکوه پوشالی شان را پایمال کردند. در سیزدهم آبان، خدا مردان پاک سرشت، در سالگرد قربانی شدن دانشجویان و تبعید سرسلسله ی بیدار دلان، بر دیو پلیدی و پلشتی، مردانه تاختند و لانه ی فساد









سایر محصولات :
مقاله درباره سیزده آبان روز دانش آموز

مقاله درباره سیزده آبان...

دانلود فایل گزارش کارآموزی مراحل مختلف ساختن یک ساختمان.

دانلود فایل گزارش کارآموزی...

تحقیق در مورد سلول بنیادی چیست

تحقیق در مورد سلول بنیادی چیست...

تحقیق درباره اهمیت نفت خلیج فارس از دیدگاه سیاست خارجی آمریکا علوم سیاسی

تحقیق درباره اهمیت...

مقاله درباره طبقه‌بندی سنگ‌ها از نظر نحوهٔ تشکیل

مقاله درباره طبقه‌بندی سنگ‌ها از...

تحقیق در مورد سلامتی

تحقیق در مورد...

تحقیق درباره اهمیت ریاضی

تحقیق درباره اهمیت ریاضی...

دانلود فایل کارآموزی vb.net.

دانلود فایل کارآموزی vb.net....

مقاله درباره شرح بیماری میگرن

مقاله درباره شرح بیماری میگرن...

تحقیق درباره اهمیت آمار در پزشکی 28 ص

تحقیق درباره اهمیت آمار در پزشکی...

تحقیق در مورد سلاحهای کشتار جمعی

تحقیق در مورد سلاحهای...

مقاله درباره سوره انعام

مقاله درباره سوره انعام...

تحقیق درباره اهداف و مقررات عمومی نمایشگاههای بین المللی

تحقیق درباره اهداف و مقررات...

دانلود طرح های کسب و کارهای کوچک 21 ص

دانلود طرح های کسب و کارهای کوچک...

دانلود فایل تحقیق در مورد شرکت ارج.

دانلود فایل تحقیق...

مقاله درباره شهید مطهری

مقاله درباره شهید مطهری...

تحقیق در مورد سلاحهای شیمیائی

تحقیق در مورد سلاحهای شیمیائی...

تحقیق درباره اهداف استفاده از مهندسی معکوس پایگاه داده

تحقیق درباره اهداف استفاده از...

تحقیق درباره اهداف استراتژیک در تجارت الکترونیک

تحقیق درباره اهداف...

مقاله درباره صرفه جویی آب

مقاله درباره صرفه جویی...

دانلود طرح های کسب و کار های روستایی 13 ص

دانلود طرح های...

تحقیق در مورد سلاح

تحقیق در مورد...

مقاله درباره شاملو و شعر سپید

مقاله درباره شاملو و شعر سپید...

مفهوم مدیریت

مفهوم مدیریت...

دانلود فایل گزارش کارآموزی پالایشگاه نفت کرمانشاه.

دانلود فایل گزارش کارآموزی پالایشگاه نفت...

دانلود طرح های کار‏فرینی نان

دانلود طرح های کار‏فرینی نان...

تحقیق در مورد سلاح کمری

تحقیق در مورد سلاح کمری...

مقاله درباره شهر اهواز

مقاله درباره شهر...

تحقیق درباره انیشتن و ریاضی بحرانهای ریاضی 36 ص

تحقیق درباره انیشتن و ریاضی...

دانلود طرح های کار‏فرینی نان 35 ص

دانلود طرح های کار‏فرینی نان ...

تحقیق درباره انواع گاز طبیعی

تحقیق درباره انواع گاز طبیعی...

مقاله درباره شهید

مقاله درباره شهید...

دانلود فایل گزارش کارآموزی نگهداری فضای سبز.

دانلود فایل گزارش کارآموزی نگهداری...

تحقیق در مورد سلاح های شیمیایی

تحقیق در مورد...

تحقیق درباره انواع پمپ

تحقیق درباره انواع...

مقاله درباره شناسامه کتاب

مقاله درباره شناسامه کتاب...

دانلود طرح های کار‏آفرینی چاپ

دانلود طرح های...

تحقیق درباره انواع موتورنها

تحقیق درباره انواع...

تحقیق در مورد سلاح شیمیایی م ر

تحقیق در مورد سلاح شیمیایی...

مقاله درباره ضرورت کار برای کودکان

مقاله درباره ضرورت کار برای...

دانلود فایل گزارش کارآموزی دامپزشکی در روستا.

دانلود فایل گزارش کارآموزی دامپزشکی...

تحقیق درباره انواع مشارکت

تحقیق درباره انواع مشارکت...

مقاله درباره سیلندر

مقاله درباره سیلندر...

دانلود طرح های کار‏آفرینی چاپ 45 ص

دانلود طرح های کار‏آفرینی چاپ 45...

تحقیق در مورد سل ریه tuberculosisلاتین رشته پزشکی

تحقیق در مورد سل ریه tuberculosisلاتین ...

تحقیق درباره انواع لنزهای ویژه

تحقیق درباره انواع لنزهای ویژه...

مقاله درباره طالس

مقاله درباره طالس...

دانلود طرح های کار‏آفرینی چاپ 44 ص

دانلود طرح های کار‏آفرینی چاپ 44 ص...

دانلود فایل گزارش کارآموزی لیتوگرافی.

دانلود فایل گزارش کارآموزی لیتوگرافی....

تحقیق در مورد سقراط

تحقیق در مورد سقراط...

مقاله درمورد آشنایی با معماری آتشکده ها در ساختمان
توضیحات بیشتر - دانلود
پاورپوینت SSL (secure Socket Layer
پاورپوینت عوامل مؤثر در کیفیت دوره های آموزشی و سطح رضایت کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ایذه
پاورپوینت روش تحقیق پیشرفته
پاورپوینت نحوه نشستن
دارو گیاهی 60 ص
مقاله تغذیه
پایان نامه مطالعات پایه فرهنگ و هویت
پاورپوینت اصلاح گل نرگس
دانلود فایل فلش نایاب M706 MB V5.2 MT6572
دانلود فایل فلش نایاب M706 MB V5.2 MT6572
پاورپوینت کشور عراق

کلمات کلیدی :سیزده آبان ثابت های عدالت خواه صلی الله علیه درباره سیزده آبان قاله درباره سیزده سیزده آبان آبان روز عدالت خواه های علیه دانش آوزان لّی بارزه قدرت های دانش آوز روز دانش سوی دیگر سیزده بارزه استکبار آریکا عدالت ستکبران اسلای هواره انسان تاریخ
  • ۹۶/۰۷/۳۰
  • آسمان آبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی