kpiona

  • ۰
  • ۰

269 دانلود پروژه: بررسی تاثیر بازی درمانی رفتاری و شناختی بر کاهش پرخاشگری کودکان پسر مبتلا به اختلال سلوک

269 - دانلود پروژه: بررسی تاثیر بازی درمانی (رفتاری و شناختی) بر کاهش پرخاشگری کودکان پسر مبتلا به اختلال سلوک

فرمت فایل: ورد Word و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 158

بازی درمانی رفتاری شناختی2 که جزء روشهای مستقیم بازی درمانی است، تکنیکهای سنتی بازی درمانی را با تکنیکهای رفتاری شناختی ترکیب کرده است. ثابت شده است که چنین رویکردهایی در رشد مهارتهای حل مسأله و مهارتهای اجتماعی کودکان و دیگر راهکارهای انطباقی و سازگارانه رفتاری شناختی مفید و مؤثرند (جرالد، 1999).

به علاوه چنانکه کازدین1 (2000) اشاره کرده است یکی از مهمترین مزایای بازی درمانی شناختی رفتاری این است که اهداف و روشهای درمانی کاملاً اختصاص یافته دارد. چنین رویکردهایی امکان تعیین اهداف درمانی روشن و واضحی را فراهم می سازد و روشهای خاص دستیابی به این اهداف را پیش بینی می کند.

نل (1999) بر این باور است که تلفیق مداخلات رفتاری و شناختی از روشهای تلفیقی انواع دیگر رویکردها مناسبتر است و نتایج حاصل از این ترکیب را به هیچ طریق دیگری نمی توان بدست آورد.

اکانر (1997، به نقل از جرالد، 1999) بازی درمانی رفتاری شناختی را بر نظریه های رفتاری شناختی رشد هیجانی2 و آسیب شناسی روانی3 و مداخلاتی که از این نظریه ها نشأت گرفته است مبتنی می داند. این درمان دارای محدودیت زمانی4، ساختاریافته5، منسجم و مسأله مدار6 است و به برقراری یک رابطه درمانی خوب که نقش اساسی در فرایند درمان دارد منجر می شود.

بر اساس یک مطالعه زمینه یابی که توسط فیلیپس7 و لندرث (1998، به نقل از جرالد، 1999) صورت گرفت، بازی درمانی مناسبترین روش درمان برای کودکان 3 11 ساله شناخته شده است. درمانگران زن و مرد مراجعانی از هردو جنس را می توانند درمان کنند. در زمینه موفقیت بازی درمانی رفتاری شناختی بدون توجه به رویکرد درمانگر، اکثر بازی درمانگران معتقدند که درمانهای آنها در 80 درصد مواقع کاملاً موفقیت آمیزند.

برای اینکه بازی درمانی رفتاری شناختی، مؤثر واقع شود، باید فعالیتهای معطوف به هدف و سازمان یافته، فراهم شود و این د‍ر حالیست که به کودک اجازه داده می شود که فعالیتهای خودکار و خودبخودی هم داشته باشد. تعادل بین فعالیتهای ساختار یافته و خودبخودی یکی از انعطاف پذیریهای بازی درمانی رفتاری شناختی است. درمانگر باید به اطلاعاتی که از فعالیتهای خودکار و سازمان یافته بدست می آید حساس باشد در غیر اینصورت، منبعی غنی از اطلاعات بالینی را از دست می دهد. از سوی دیگر وقتی درمان کاملاً ساختاریافته یا غیر مستقیم باشد آموزش فعالیتهایی مثل حل مسأله امکان ندارد.

تحقیقات تحولی و بالینی مؤید این نظر است که پاسخهای مناسب به رفتارهای کودک عاملی کلیدی در تحول و تظاهر رفتارهای مثبت کودک است. آموزش مهارتهای اجتماعی به کودک مبتنی بر فرض یادگیری رفتارهای ضد اجتماعی است و این یادگیری اشتباه منجر به نقص مهارتهای اجتماعی می شود که برای تعامل مؤثر و مناسب با دیگران لازم است (کازدین، 2000).

تحقیق انجام شده بوسیله کازدین، واسیل1، استریتون2، وبستر3 و هاموند4 (1997، به نقل از کازدین، (2000) مشخص کرد که ترکیب آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان با آموزش والدین موفقتراز آموزش مهارتهای رفتاری شناختی به تنهایی است. آموزش رفتاری مبتنی بر تعامل والد کودک، شایعترین و موفقترین رویکرد درمانی برای بچه های مبتلا به اختلالات رفتاری است و بیشتر والدین نسبت به برنامه های مذکور اظهار رضایت کردند. همانطور که ولر5 و همکاران (1999) اشاره کرده اند رفتارهای پرخاشگرانه به وفور در مبتلایان به اختلال سلوک، اختلال بیش فعالی توأم با کمبود

توجه، اختلال نافرمانی مقابله ای و اختلالات نافذ رشد دیده می شود، نظریه های متعددی مدعی شده اند که سبب شناسی پرخاشگری در این اختلالات را تبیین کرده اند، اما تاکنون هیچ نظریه ای نتوانسته است انواع مختلف رفتارهای پرخاشگرانه را تفکیک نماید. از آنجا که رفتارهای پرخاشگرانه، مشخصه اختلال سلوک و از جمله خصوصیات محوری آن محسوب می شود، می توانند تشدید گردند و به رفتارهای ضد اجتماعی شدیدتر تبدیل شوند، شناسایی و درمان به موقع و زودهنگام آن می تواند در پیشگیری از اختلال سلوک مؤثر باشد.

للاند1، والکر2 و تابادا3 (1959، به نقل از اتلاس وسیلورن، 1981) تأثیر مثبت بازی درمانی را روی یک گروه از کودکان 5 5/3 ساله بررسی کردند، این گروه از چهار کودک پرخاشگر و متخاصم و چهار کودک کناره جو و عدم مشارکت کننده در فعالیتهای مدرسه تشکیل شده بود.

در تحقیقی که توسط اکسلاین4 (1949، به نقل از برناردت ومکلر، 2001) انجام شد، با سه گروه کودک کار کرد که در دو گروه کودکانی با بهره هوشی پایینتر از متوسط و دارای مشکلات رفتاری قرار داشتند و در گروه سوم کودکانی با بهره هوشی برتر و مشکلات رفتاری وجود داشتند. در پایان درمان و پس از مطالعات پیگیری در گروه یک و دو بهبود اختلالات رفتاری ملاحظه شد.

بررسی مطالعاتی از این دست نشان می دهد بازی درمانی رفتاری شناختی و بازی درمانی سنتی یا غیر مستقیم در درمان اختلالات رفتاری کودکان مثل اختلالات لالی انتخابی، پرخاشگری و سایر اختلالات کودکان مؤثر واقع شده است (لندرث،2002). تحقیقات انجام شده در ایران نیز حاکی از مفید واقع شدن این روش درمانی در مورد کودکان مبتلا به پرخاشگری است. تحقیقات داخلی متمرکز بر رفتارهای پرخاشگرانه است که با توجه به شرایط بومی کشورمان و تعداد کثیر کودکان 11 8 ساله انجام شده است (باعدی 1379، قدیری 1375، احمدی 1376، آرزومانیان 1379)، و با توجه به اینکه آمارها نشان می دهد که حدود یک سوم تا نیمی از مراجعین کودک و نوجوان به مراکز روانشناسی و روانپزشکی مشکلات رفتاری و پرخاشگری دارند در صدد بررسی تأثیر بازی درمانی رفتاری شناختی روی این کودکان برآمده ایم. بدین خاطر و با توجه به تمهیدات یاد شده مسأله اساسی تحقیق حاضر این است که آیا بکارگیری بازی درمانی رفتاری شناختی باعث کاهش نشانه های پرخاشگری در کودکان 11 8 ساله مبتلا به اختلال سلوک می شود.

1-2 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

مشکلات رفتاری ناشی از اختلال سلوک علت یک سوم مراجعه های بالینی و شایعترین اختلال در کودکان و نوجوانان است. اختلال سلوک با میزان بالای آسیب شناسی روانی رابطه دارد که خودپنداره و عزت نفس پایین، تاریخچه ای از آزارهای جسمانی، داشتن روابط جنسی در سنین پایین، سوء مصرف مواد، بزهکاری و جنایت را شامل می شود (باعدی، 1379).

پرخاشگری و ناسازگاری در روابط بین فردی از عمده ترین ملاکهای تشخیص اختلال سلوک به شمار می رود به گونه ای که بر اساس فهرست ملاکهای تشخیصی اختلال یاد شده در سیستمهای طبقه بندی چهارمین ویرایش راهنمای آماری و تشخیصی اختلالهای روانی (DSM-IV)1 و دهمین چاپ طبقه بندی بین المللی بیماریها و مسائل بهداشتی وابسته (ICD-10)2 می توان نشانه های یاد شده را جزء ملاکهای محوری این اختلال دانست. پرخاشگری اغلب یک الگوی رفتاری ثابت و مقاوم است و قسمتی از الگوی علامتی در بسیاری از انواع آسیب شناسی های کودکان مانند اختلال بی اعتنایی مقابله ای، اختلال سلوک، تحریک پذیریهای ناشی از استرس پس از سانحه و اختلال خلق می باشد. بررسیها و پژوهشهای مستمر نشان دهنده این امر است که چنین الگوی رفتاری در رشد اجتماعی و روابط رضایت بخش با همسالان مداخله می کند، ناسازگاری ضعیف اجتماعی در نوجوانی و بزرگسالی را پیش بینی می کند و با بازده آموزشی ضعیف، مشکلات یادگیری، بزهکاری در مدرسه، مردودی و اخراج شدن از مدرسه در ارتباط است. به نظر می رشد کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری بر اساس تجارب خود در موقعیتهای اجتماعی و روابط بین فردی سوگیریهای رفتاری شناختی1 خشونت آمیز داشته و از ایجاد روابط مبتنی بر احترام و اعتماد ناتوان می مانند (لاچمن و لنهارت، 1993).

ناتوانی کودکان مبتلا به اختلال سلوک در پردازش واقع بینانه اطلاعات اجتماعی و نیز کمبود مهارتهای اجتماعی به عنوان مهمترین عوامل بروز رفتارهای ناسازگارانه این کودکان برشمرده شده است (لاچمن و لنهارت، 1993).

البته این نظریه که کودکان پرخاشگر از نوعی نارسایی در شناخت اجتماعی رنج می برند دیدگاه تازه ای نیست. حجم عظیمی از پژوهشهای انجام شده در زمینه شناسایی شاخصهای شناختی اجتماعی کودکان پرخاشگر انجام شده است که از وجود نارساییهای شناختی2 این کودکان در موقعیت اجتماعی حمایت می کنند. به عنوان مثال مدل پردازش اطلاعات داچ (1989، به نقل از لاچمن و لنهارت، 1993) جهت تبیین این نارساییهای شناختی اجتماعی از سوی وی ارائه گردیده است. در گام پنجم این مدل

فرض شده است که مشکلات کودکان پرخاشگر عبارتند از: الف) نارسایی در کدگذاری شاخصهای اجتماعی، ب) تفسیرها و اسنادهای نادرست در مورد رویدادهای اجتماعی، ج) ناتوانی در طرح راه حلهای سازگارانه متنوع برای مشکلاتی که با آنها مواجه می شوند، د) عجز در تصمیم گیری در مورد انتخاب هر یک از راه حلها بر اساس پیامدهای احتمالی هر راه حل، ه) ناتوانی در عمل کردن به راهکار انتخاب شده به شکل ماهرانه و یا مسلط.

پژوهش هایی که در مورد تأثیر بازی درمانی بر کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری انجام شده نشانگر تأثیر مثبت و بهبود مشکلات کودکان است و تقریباً در تمام طبقات تشخیصی کاربرد دارد. تحقیقاتی که در ایران در خصوص تأثیر بازی درمانی بر کودکان پرخاشگر انجام شده است، نشان دهنده نتایج مثبت است (آرزومانیان 1379، احمدی 1376، باعدی 1379، قدیری 1375).

تحقیقات زیادی نشان دهنده این است که کارآمدی بازی درمانی رفتاری شناختی بدون توجه به رویکرد درمانگر، در 80٪ موارد ثابت شده است (جرالد،1999). بر اساس یک مطالعه زمینه یابی که توسط لندرث و همکاران(1998، به نقل از لندرث،2002) صورت









سایر محصولات :
269 دانلود پروژه: بررسی تاثیر بازی درمانی رفتاری و شناختی بر کاهش پرخاشگری کودکان پسر مبتلا به اختلال سلوک

269 دانلود پروژه:...

پاورپوینت درباره فاکتورهایی که در کمیت و کیفیت تشعشع و کیفیت تصویر رادیوگرافی موثر هستند

پاورپوینت درباره فاکتورهایی که در کمیت...

268 _ دانلود پروژه بررسی معماری و بنای مسجد جمع سمنان

268 _ دانلود پروژه ...

267 _ دانلود پروژه مواد تشکیل دهنده و ساختار و اجزای تایرهای SBR

267 _ دانلود...

266 _ دانلود گــزارش کـارآمـــوزی در واحد پشتیبانی فنی سوییچ مخابرات شرکت مخابرات

266 _ دانلود گــزارش کـارآمـــوزی در واحد...

پاورپوینت درباره عوامل مؤثر بر محتوا در روابط عمومی

پاورپوینت درباره عوامل مؤثر بر...

265 _ دانلود پروژه بررسی اصول طراحی هیدرولیکی سرریزهای کنگره‌ای Labyrinth Spillway

265 _ دانلود پروژه بررسی اصول...

264 _ دانلود پروژه بررسی تاریخچه و معماری و بنای قلعه فلک الافلاک یا دژ شاپور خواست

264 _ دانلود پروژه ...

پاورپوینت درباره علائم ونشانه ها در روانپزشکی وروانشناسی

پاورپوینت درباره علائم ونشانه...

دانلود تحقیق دانش داده کاوی

دانلود تحقیق دانش...

263 _ دانلود پروژه بررسی و تحلیل و برآورد خشکسالی در ایستگاه سینوپتیک کرمانشاه

263 _ دانلود پروژه بررسی...

262 _ دانلود پروژه بررسی اهمیت و ساختار انرژی هسته ای و کاربردهای انرژی هسته ای

262 _ دانلود پروژه ...

261 _ دانلود گزارش کارآموزی در خصوص ساخت و تولید شیرآلات در شرکت شیرآلات بهداشتی شیبه

261 _ دانلود گزارش...

دانلود فایل لایه باز دکوراسیون منزل و مبلمان

دانلود فایل لایه باز دکوراسیون منزل و...

260 _ چارچوب نظری و پیشینه تحقیق در خصوص راه های ایجاد انگیزه معلمان به منظور بهبود کیفیت امر آموزش

260 _ چارچوب نظری و...

259 _ دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید سوسیس و کالباس

259 _ دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی...

258 _ تاریخچه سفال و لعاب در دوره صفوی و نقاشی و لعاب روی سفال با الهام از نقوش مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی

258 _ تاریخچه سفال و لعاب...

257 _ دانلود پروژه بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر عزت نفس، سازگاری اجتماعی، پیشرفت تحصیلی و اضطراب

257 _ دانلود پروژه...

پاورپوینت درباره عدم تعادل پتاسیم

پاورپوینت درباره عدم تعادل پتاسیم...

256 _ دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه سولفات سدیم واقع در شرکت صنعتی املاح ایران

256 _ دانلود...

255 _ دانلود پروژه بررسی و آشنایی با نرم افزار Endorphin و بدل‌های مجازی در سینما _ با نگاهی به جلوه‌های ویژه فیلم Troy

255 _ دانلود پروژه ...

دانلود تحقیق تحلیلی بر وب کاوی

دانلود تحقیق تحلیلی بر وب کاوی...

254 _ دانلود پروژه بررسی تاثیر برونگرایی و درونگرایی و تیپ شخصیتی کارکنان بر میزان فرسودگی شغلی

254 _ دانلود پروژه...

پاورپوینت درباره طیف بیماریها و دامنه عفونت

پاورپوینت درباره طیف...

253 _ دانلود پروژه پروژه درس آزمایشگاه مدارهای منطقی ، کنترل کننده های برنامه پذیر PLC

253 _ دانلود پروژه پروژه درس...

پاورپوینت طرح کارآفرینی کشت زعفران

پاورپوینت طرح کارآفرینی...

252 _ دانلود پروژه بررسی میزان اضطراب در میان زنان شاغل و خانه دار و آثار و نتایج اشتغال زنان بر روی بیماری اضطراب

252 _ دانلود پروژه بررسی میزان...

251 _ دانلود پروژه بررسی تاریخچه و قواعد و قوانین ورزش والیبال

251 _ دانلود پروژه بررسی تاریخچه...

ارزیابی پتانسیل روانگرایی به کمک عدد نفوذ استاندارد و سرعت موج برشی

ارزیابی پتانسیل روانگرایی به کمک عدد نفوذ...

250 _ دانلود پروژه بررسی انواع مبدلهای حرارتی نیروگاهی و تأسیسات حرارتی برودتی

250 _ دانلود پروژه...

پاورپوینت درباره شیوه ارائه مطالب علمی و فنی

پاورپوینت درباره شیوه ارائه مطالب...

249 _ دانلود پروژه بررسی مفاهیم آمار و تخمین‌های بیزینی

249 _ دانلود پروژه بررسی...

248 _ دانلود پروژه بررسی مرگ درختان نارون و مرگ هلندی نارون DED

248 _ دانلود...

247 _ دانلود پروژه طراحی و محاسبات سیستم لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

247 _ دانلود پروژه...

پاورپوینت درباره شناخت رفتار با کودکان

پاورپوینت درباره شناخت...

246 _ بررسی نقش و تاثیر سبک مدیریت بر میزان انگیزش پرسنل در ارائه بهتـر خدمات به ارباب رجوع همراه با نمونه موردی

246 _ بررسی نقش و...

245 _ دانلود پروژه بررسی ارتباط و تاثیر هوش هیجانی بر سلامت روانی افراد جامعه

245 _ دانلود پروژه ...

پاورپوینت درباره سیاستهای سرمایه در گردش

پاورپوینت درباره سیاستهای سرمایه در گردش...

244 _ دانلود پروژه بررسی زمین شناسی ایران و وضعیت حقوقی و مدیریت معادن سنگهای تزیینی کشور

244 _ دانلود پروژه بررسی زمین...

243 _ دانلود پروژه تحقیق درسی پیرامون تئوری بیگ بنگ و نظریه کیهانشناختى بیگ بنگ و چالشهای آن

243 _ دانلود پروژه ...

پاورپوینت درباره سود تقسیم نشده و سود سهام

پاورپوینت درباره سود تقسیم...

242 _ دانلود پروژه پروژه آماده روستا، بررسی جامعه شناسی روستای خرگرد شهرستان خواف

242 _ دانلود پروژه پروژه...

241 _ دانلود پروژه بررسی معماری و شهرسازی پایدار و طراحی پایدار و اصول اولیه آن

241 _ دانلود پروژه بررسی...

240 _ دانلود پروژه بررسی صنایع دستی و حیات وحش و ویژگی های معماری بومی مناطق گرم و خشک

240 _ دانلود پروژه ...

پاورپوینت سمینار درس تربیت بدنی

پاورپوینت سمینار درس تربیت بدنی...

239 _ دانلود گزارش کارآموزی در شرکت صنایع لبنی می ماس

239 _ دانلود گزارش کارآموزی در شرکت...

تاثیر رس منبسط شده لیکا بر رفتار فشاری بتن نیمه سبک

تاثیر رس منبسط شده...

238 _ دانلود پروژه بررسی جهان بینی و خصوصیات سبک معماری باروک و آثار برجسته سبک باروک

238 _ دانلود...

237 _ دانلود پروژه بررسی و چگونگی تهیه صورت‌های مالی تلفیقی در واحدهای تجاری

237 _ دانلود پروژه ...

آموزش چگونه تمامی محصولات فروشگاه های فایل سل و سایر فروشگاه ها را در سایت خود قرار دهید - سیستم خودکار - همراه با فیلم آموزشی
دانلود نرم افزار شکسته نستعلیق آدوس Adoos
پایان‌نامه/سمینار آماده: شبکه بر روی چیپ (تراشه) - شامل 60 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش
دانلود نرم افزار PhotoGrav 3.0 مخصوص حکاکی عکس با لیزر
سمینار/پروژه آماده: بررسی فرایند برنشینگ (Burnishing) سطح و پارامترهای موثر در آن - مناسب جهت ارائه به عنوان سمینار یا پایان نامه
پایان نامه / پروژه آماده: آماده سازی یک شبیه ساز رایانش ابری با CloudSim
پایان نامه/سمینار آماده: حفاری مکانیزه تونل مترو (T.B.M) - شامل 125 صفحه - فایل ورد قابل ویرایش
قالب زیبای پاورپوینت آماده برای ارائه مطالب(شکیل) (آماده برای ارائه سمینار،پایان نامه،کنفرانس و....)
پایان‌نامه/سمینار آماده: شبکه بر روی چیپ (تراشه) - شامل 60 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش
تحقیق/پروژه آماده: ماشین بردار پشتیبان (SVM) شامل 38 صفحه فایل ورد (word) و قابل ویرایش
دانلود نرم افزار شکسته نستعلیق آدوس Adoos
سمینار آماده: رایانش ابری در شبکه های اجتماعی- social network - شامل 41 صفحه فایل ورد
سمینار آماده: تشخیص هویت با استفاده از ویژگی کف دست و عنبیه چشم (143 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش)
پروژه / پایان نامه ارشد آماده: خطا یابی در سیستم های قدرت (شبکه های توزیع) (160 صفحه فایل ورد)
پروژه/تحقیق آماده: کاربرد پلی کاپرولاکتون در مهندسی بافت (فایل ورد و پاورپوینت)
سمینار/پروژه/ پایان نامه: تشخیص خطا در سیستم های توزیع با استفاده از واحد های اندازه گیری فازور
پایان نامه/سمینار/پروژه آماده: مطالعه و بررسی استفاده از پوست سخت پسته به عنوان تقویت کننده در کامپوزیت ها
پروژه آماده: تکنولوژی دوربینهای نظارت تصویری (کنترل سرعت-ترافیک) - 57 صفحه فایل ورد
پروژه/تحقیق آماده: کشف ناهنجاری در شبکه های کامپیوتری
محصولی طلایی و استثنایی ویژه فروشگاه داران (مالک فروشگاهی با 10 هزار فایل شوید)
توضیحات بیشتر - دانلود
فیلم آموزش سیستم خودکار قرار دادن محصولات فروشگاه های فایل سل در وبلاگ یا سایت خود - ویژه فروشگاه داران
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود نرم افزار شکسته نستعلیق آدوس Adoos
توضیحات بیشتر - دانلود
1000 - بررسی زندگی پیامبر (ص) از کودکی ایشان تا اتمام غدیر
999 - مختصری بر فقر و تحلیل فقر در فضای شهری و ایران
997 - بررسی و تحلیل محتوای کتب درسی فناوری آموزشی
996 - بررسی فناوری آموزشی و آموزش مجازی و استفاده از ICT در روشهای فعال یاددهی – یادگیری و فواید آن
995 - بررسی فناوری ترمز الکترونیکی (ABS و ESP)
994 - تحلیل شرایط تولید و محاسبات فنی، اقتصادی و مالی شرکت تولید کننده قطعات پلاستیکی مورد استفاده در حمام
993 - بررسی فهرست نویسی در کتابخانه ها
992 - بررسی فیبر نـوری و لایه ها و انواع و کاربردهای آن
991 - بررسی طراحی قالب برش و فلزی و مراحل آن
990 - بررسی دستگاه عصبی و دستگاه قلبی عروقی و پوکی استخوان و بررسی سرطان و واریس و تغذیه درست
989 - بررسی ماهیچه و نیرو و استقامت و انعطاف آن و بررسی فیزیولوژی ماهیچه
988 - بررسی قاعده تحذیر - نقش هشدار دهنده در رفع مسئولیت کیفری
987 - بررسی قاطعیت و کارکردها و زمینه های فرهنگی آن و بررسی قاطعیت در مدیریت و افراد قاطع
986 - مروری بر برخی پارامترهای بیوشیمیایی خون ماهی
985 - مروری بر ولات نظام بودجه ریزی و اصلاحات بودجه در دنیا
984 - بررسی مسجد شیخ‏ لطف الله و مسجد وکیل و معماری و تاریخچه آنها
983 - بررسی پیشینه مسجد در تاریخ ایران و مروری بر تاریخچه مسجد جمعة اصفهان
982 - بررسی پلیمر و ساختار و شاخه ها و فرآورش و کاربردهای آن
981 - بررسی تشکیل و مرگ ستاره ها و مروری بر صور فلکی ماه های سال و انواع کهکشانها
980 - بررسی قالی کرمان نقشه و بازرگانی و ماندگاری آن

کلمات کلیدی :رفتاری ndash شناختی بازی درمانی رفتاری درمانی رفتاری ndash تأثیر بازی درمانی باعدی 1379 قدیری آموزش مهارتهای اجتماعی بازی درمانی رفتاری ndash ndash شناختی اختلال سلوک درمانی رفتاری شده است رفتاری درمانی کودکان ndash شناختی اختلال
  • ۹۶/۰۸/۲۸
  • آسمان آبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی